fredag 14 januari 2011

Det var inte i går...

Vilken paus jag haft på bloggfronten.
Inte har jag saknat det heller - men måste ta mig i kragen och hålla denna vid liv. Kul att kunna gå tillbaka i tiden och minnas.

Jul och nyår spenderades i Nerja, Spanien! Det var alldeles underbart. God mat, gott vin, massa öl, mycket mys och härliga, lediga dagar. Strax innan vi skulle åka hem undersökte vi saken att boka om biljetterna, men vi var för sent ute. Ingen av oss ville lämna lugnet och det härliga vädret.
Väl hemma möttes vi av snökaos och kyla.
Kan ej minnas senast vi var lediga så här länge tillsammans - nästan 3 veckor. Det var behövligt för familjen, för kärleken och för själen.

Inskolningen på dagis började i måndags, den 10 januari. Började med 1 timme om dagen och nu senaste två dagarna har vi varit där 1½ timme... Idag lämnade vi för första gången, med ett riktigt hej då och vinka genom rutan. Trodde att allt skulle gå så bra, men Emil stortjöt och jag fick svälja gråten, agera vuxen och gå ut genom dörren. Vad mitt hjärta värkte! Hela den här proceduren är ju nödvändig, men modersinstinkten säger ju nåt helt annat, när man ser sin skatt vara alldeles upprörd och man själv inte kan/får vara där och trösta. Det är då man inser hur stor del av hjärtat han äger, varje millimeter tillhör min lilla Emil...
I övrigt går det bra. Personalen är underbara och förskolan är fin och ljus och pedagogisk och fräsch. Det blir bra det här, han kommer att gilla det och han gör det också. Idag var dock en trött dag för lilla gossen och helst av allt hade han nog velat sova i sin säng.

Jag ser ljust på den kommande våren. Vi kommer att ha det bra!
Jag har fortfarande inte något jobb, men försöker att inte oroa mig för mycket över det utan får ta det som bjuds. Söker hejvilt och håller hoppet uppe. Emil kommer träffa massa nya vänner och lära sig en massa nya saker och vårt liv kommer aldrig te sig som det förr varit. En omställning för oss alla, men i positiv bemärkelse. Man får ta till vara på den stunder man får tillsammans och göra det till de bästa.
Jag älskar mina två killar mer än allt och välkomnar 2011 med stormsteg.

3 kommentarer:

  1. Härligt välkomnande av 2011
    Alltid spännande med nystarter :-)

    Hoppas lilla valpen fick en rolig dag på dagis!!

    SvaraRadera
  2. Härligt med en semester! Här är det kaos med det mesta men vi hoppas på att allt löser sig och att vi kommer till ro nånstans i vår! Kram

    SvaraRadera
  3. Du kan ju blogga 1 gång i månaden :-)
    Kram

    SvaraRadera