torsdag 2 december 2010

Dag 7 - min bästa vän

Nu är jag snart i kapp...


Min bästa vän.
Hmm, det är många gånger man fått den frågan. Jag kan ärligt svara att jag inte har någon "bästa" vän. Känns lite sandlådenivå över det hela, då jag har många bästa vänner.
Ska jag nämna någon eller några, så blir ju den första Johnny.
Han är min absolut bästa vän och mitt stora stöd här i livet. Han är den jag säger allt till och ringer om det krisar eller hänt något, bra eller dåligt. Han finns alltid där med sina kloka ord...
Den andra jag kan kalla för min bästa vän är min syster. Hon svarar alltid och ställer upp. Men det känns inte som det räknas då det är min syster. Hon är min bästa syster och min livlina :-)
Thomas och Maria har jag känt i snart 6 år... De är som min familj och dit kan jag alltid vända mig och jag behöver hjälp, om jag är sprudlande glad eller bara behöver hänga och vara mig själv.

En bästa vän är en vän man kan ringa i alla väder. En vän som man inte behöver prata med varje dag eller ens varje vecka eller månad, men när man hörs så är allt som vanligt.
En bästa vän är någon man älskar och ställer upp för, i vått och torrt.

Jag har så många bästa vänner, och många nära vänner och många vänner...

Alla är lika mycket bäst i mina ögon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar