fredag 3 december 2010

Dag 8 – Ett ögonblick.

Att välja ett ögonblick när det finns så många att välja bland.
Det absolut finaste ögonblicket var när Emil föddes, men för att inte verka tjatig så väljer jag det då jag och Johnny träffades.
Vi jobbade båda i Bjurholm, jag på XTM och han på MaxMove. Vi höll till i samma lokaler...
Detta var i slutet av mars -04.
Jag blev alldeles knäsvag när jag såg honom för allra första gången. Han var långhårig och inte alls den killen jag skulle fallit för, men det var något visst med honom. Hans blick och hans sätt...
Vi gick och kikade på varandra en lång tid - tills jag en dag ringde honom och det visade sig att han hade tjej...
Jag blev då tillsammans med en annan och flyttade (har redan berättat i dag 1). När jag kom tillbaka i november -04, på samma plats i Bjurholm, var han kvar och han var singel. Jag var singel.
I december började vi dejta, jag hälsade på honom och vi sms:ade som galningar. I samma veva åkte han till Spanien för att fira jul, men vi fortsatte hålla kontakten, via sms. Galet vilka sms...
Han kom sedan hem dagen innan nyårsafton och jag hämtade honom på flyget. När vi väl möttes blev det blixtar och dunder och det kändes som att tiden stod stilla.
Det ögonblicket är svårt att glömma, jag vill inte glömma heller, så klart. Då blev det vi... Och kommer alltid vara vi!


1 kommentar:

  1. Världens finaste par :) Är så glad att det är ni. Älskar er båda otroligt mycket. Johnny är ju världens finaste kille och tillsammans har ni världens finaste Emil. KRAM på er!

    SvaraRadera