måndag 7 juni 2010

Herremingud

Så har världens bästa Pettersson åkt dit på det som alla människor bävar för mest i hela världen.
Det som får en att sprita händerna som en galning och helst av allt flytta ut från huset för att slippa vistas i samma andnings-atmosfär.
Precis, det är magsjuka vi talar om.
Kräks.
Diarré.
Uttorkning.
Utmattning.
Tur vi har två våningar och två toaletter. I morse när kaskaden kom så flyttade kära sambon ner i källarn och där har han befunnit sig hela dagen lång. Sovit i gästsängen och gjort sina behov på den "andra" toan.
Jag har knappt tittat på honom med rädsla för att basiluskerna ska se mig och attackera. Jag är livrädd för magsjuka... Det är liksom aldrig rätt läge för att få denna förbaskade skitsjukdom.

Vi tänkte hålla oss hemma i dag för att kurera, då även jag känner mig lätt hängig. Ont i halsen och retlig hosta. Men så ringde min kära svärmor och skulle på K-Rauta. Eftersom hon inte hade nån bil fick vi erbjudandet om att hänga med, vilket vi glatt gjorde. Köpte inget mer än två toaborstar. Kul värre!
Insåg i morse när Emil kröp omkring på toagolvet att den var rätt läge att inhandla nya sådana...

Såg en riktigt bra film i går. "The Road". För er som inte sett den är den att rekommendera. Inget för svaga mammahjärtan som mitt dock...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar