tisdag 1 juni 2010

Home sweet home

SÅ var vi hemma igen.
Resan hem gick lika bra som när vi for, Emil somnade precis när vi kommit upp i luften och vaknade ca 15 min innan landning.  Han blir nog en flygare som far sin...

När vi kom hem åkte vi förbi Kvantum och handlade lite middag och sen åkte vi vidare hemåt. Strax efter K-Rauta panikbromsar J och in i framlyktan skymtar jag ett djur. Herregud så mitt hjärta slog och jag blev så arg på J som höll på med massa annat. Man inser verkligen hur mycket lejonmamma man är alltså... Ett rådjur förolyckades dessvärre och J fick ut och leta i skogen ungefär en timme innan vi kunde bege oss hemåt igen. Med ett rådjur i bagaget. Han fick det av jaktledaren... Helkonstig hemresa.
Men ett rådjur rikare och en ännu fullare frys!

Veckan har varit riktigt trevlig och gick som vanligt alldeles för snabbt.
Hann med stads-stros, IKEA-besök och slinga utväxt, med mera så klart. Hann även med en massa herrans surr med min fina svägerska och mys med lilla Philippa. Borta bra, men hemma bäst och jag njöt verkligen av det gröna som kommit fram medan vi varit borta och att sitta på altanen i kvällsol och kika på älven. Det är livet det.
Städer i all ära, men jag trivs nog bättre här - i lugnet och tystnaden.

Emil har hunnit bli så stor. På fredag är han redan 8 månader. Jisses... snart ett år.
Han krälar sig fram med en väldans fart och sätter sig upp från liggande. Drar sig upp mot allt han kan och är bara alldeles fantastisk. Hans två små gryn har kommit upp en del nu och börjar synas - det är så gulligt!

Idag måste vi på banken, då mammas hjärna är under armen ibland. Glömde bankdosan i Götet och jag tror inte (k)räkningarna betalar sig själva, tyvärr...

Snart kommer skatteåterbäringen, P R I S A G U D!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar