torsdag 25 november 2010

Dag 1 - presentation...

Maria Susanna Thomasson heter jag. Föddes den 16 juni kl 17.50 på Umeå BB. Min vikt var 3530 g och jag mätte hela 52 cm.
Min familj består av en mamma, Majvor, en pappa, Bo och fem syskon. Fyra stycken helsyskon - Erik, Johan, Lars och Sofia - samt en halvsyster som kom 2002 - Cajsa...
Växte upp i Sveriges minsta kommun, Bjurholm, och gick årskurs 1-9 på Castorskolan i samma kommun.
Jag minns min barndom som otroligt bra, kärleksfull men ändå lite ledsam.
Mina föräldrar skiljde sig när jag var drygt 9 år, en omvälvande tid men inte så att jag lider av den. Klart att det känns när ens föräldrar inte väljer att leva med varandra...
Bodde kvar med mamma i huset och träffade pappa varannan helg, då han flyttade till Umeå tillsammans med en annan kvinna.

2000, efter grundskolans slut, sålde vi huset och flyttade till Örnsköldsvik där jag började gymnasiet. Hantverksprogrammet med inriktning Frisör Parkskolan.
Träffade 15 helt nya, underbara brudar som förgyllde min tillvaro i 3 år...
Var under denna tiden tillsammans med en kille som var 4 år äldre, han flyttade så småningom ner till Övik med mig och vi bodde i Gullänget en sväng, men sen hände diverse ting och han flyttade upp till Bjurholm igen och jag hem till mamma. Vi strulade på och blev tillsammans igen och höll i hop till och från i några år...
Tog studenten 2003 och hade sedan ett halvår bestämt mig för att inte satsa på Frisöryrket. Flyttade istället hem till Bjurholm igen, tillsammans med min pojkvän, och började jobba på Bjuregården. En helt fantastisk tid med massa glädje. 2004, i mars, gör vi slut för gott och jag får nytt jobb som säljare. En lärorik tid med bättre lön och massa underbart folk. Samma vår träffar jag en kille från Sundsvall och i ljusets hastighet flyttar jag ner dit... Impulsivt tänkte nog många och jag kan idag bara hålla med. Då gjorde jag helt rätt. Bodde där till november samma år och det slutade i fullständigt kaos. Jag var förstörd, nerbruten och totalt förkrossad och visste inte vem jag riktigt var. Vägarna ledde återigen till Bjurholm... bodde i mina chefers lägenhet innan jag slutligen hittade mitt hem på Storgatan. Det var även där jag träffade mina absolut finaste vänner - Thomas och Maria. 
I december hookar jag upp med Johnny - men vi kom inte till nåt avslut så vi blev inte ett par förrän i april/maj 2005. Tiden däremellan var knepig.
Sen dess ungefär har jag bott i Spöland, klart vi haft våra ups and downs, men i överlag stabilt. Kärleken den kärleken...

Vilken livsnovell detta blev.
Vem är då jag?....
Jag är en otroligt positiv och glad tjej med båda fötterna på jorden.
Mitt temperament ska man inte leka med, det är som att leka med elden. Å andra sidan har den dåliga egenskapen så smått försvunnit sen jag fick barn. Jag är betydligt lugnare i själen nu.
Själen är även lycklig. Jag försöker inte vara någon jag inte är. Det förstör bara för mig själv. Å andra sidan är jag fortfarande en kameleont, men det ser jag bara som positivt. Jag har alltid kunnat och kan fortfarande ta alla sorters människor otroligt bra. Gamla som unga. Älskar människor och det speglar nog mina val här i livet.
Jag har dåligt tålamod och påbörjar ofta saker som jag sällan avslutar... Det ska gå fort och när jag kan det så tröttnar jag. Jag gillar inte samma och samma hela tiden.
 Har väldigt svårt för att lita på människor. Det har sina grunder som inte behöver berättas här dock....

Ja, tror det var det mesta... Man kan ju hålla på hur länge som helst!














1 kommentar:

  1. men du är helt klart världens bästa lillan! :)

    SvaraRadera