måndag 22 november 2010

Lustlös

Sorry... Jag har inte haft sån lust med bloggen, än om det finns så mycket att skriva om så kommer ej lusten att sätta det i print.

Haft en trevlig dag med Anna och Alfons och nu sussar korven sött i sin vagn - inomhus. -17.3 grader ute och där går då min gräns gällande utesovning för min dyrbara. Trots bra åkpåse och varm overall så tänker jag onda tankar om att hans lungor eventuellt fryser till is... Usch.

Kollar in reklamblad som kom med posten. Hur mycket jul kan man göra reklam om?
Hur mycket konsumerar vi under juletider? Läste att varje människa i Sverige lägger i snitt 1600 kr i bara julklappar. Då tillkommer mat, julpynt, nya julkläder, inslagningspapper... You name it! Vad landar man på och var ska det sluta? När ska hysterin kring denna jul sluta?
Jag är lättad att jag inte har så många klappar att handla trots stor släkt och många vänner med otaliga barnaskaror. Varför kan man inte bara umgås och mysa med varandra under julen? Det ser jag som jul, då jag får vara tillsammans med mina nära och kära. Äta massor med god mat och kramas och bara ha det bra! I år blir det dock lite annorlunda och mitt hjärta blöder en aning över det. Hela MIN familj samlas tillsammans utan oss eftersom vi åker till Spanien över jul... Självklart underbart men på julafton kommer jag nog fälla en liten tår över att inte få äta mormors goda Janssons, att inte få se mina syskonbarn springa runt och busa samt slita upp alla paket i ren panik, att inte få uppleva en jul tillsammans med de jag älskar allra mest. Men det är väl så det är, de jag älskar allra allra mest är ju min egna lilla familj och huvudsaken jag får fira med dem är min lycka gjord. Men jag ska nog be mormor göra en laddning Janssons som jag kan ta med, då kan jag låtsas för någon minut att jag är i Örträsk, fast jag kommer befinna mig hundratals mil därifrån...

1 kommentar:

  1. Har riktigt trägolv :-) Som tyvärr redan är väldigt slitet sen innan då förra husägarna hade kennel här...

    SvaraRadera