söndag 28 november 2010

Dag 3 - mina föräldrar

Min mamma heter Majvor och är född den 11 januari 1958.
Jag kan med säkerhet och stolthet säga att hon är den bästa mamman i hela världen. Om man hade en tävling med mammor skulle hon vinna i kategorin "genom tiderna bästa mamman" :)
Vi är väldigt lika varandra, både till utseendet och sättet. Men även väldigt olika. Mamma har ordning och reda medan jag är mer av en slarver. Vi är båda vänsterhänta. Vi har samma roliga fantasisyner... Dvs om någon säger något galet får vi upp en bild om hur detta egentligen skulle se ut i realtid. Sen sitter vi där och tokskrattar för oss själva och ingen förstår någonting. Min mamma har alltid funnits där - i vått och torrt - i sol och moln. Hon är den som uppfostrat, ställt upp och skänkt enorma mängder kärlek och vishet. Hon har aldrig stått med pekpinne utan lärt oss att själva ta ansvar och konsekvenser av vårt handlande. Det har lett till att man testat vissa saker som man trott varit kloka men som sedan visat sig vara mindre bra... Men sedan lärt sig att man får ta itu med det man ställt till med. Hon har ändå stått bakom ens val i livet och stöttat till 100%. Jag skulle kunna skriva en bok, tjock som Bibeln om min mamma, med enbart superlativ...
Kort och gott är hon den som jag litar på mest i livet, hon kommer alltid att resa mig upp när jag faller ner och hon är den som alltid kommer att älska mig för den jag verkligen är. Jag kommer alltid att älska henne för det och för att hon är min alldeles egna mamma och för att hon format mig till den jag är.






Min pappa heter Bo och är född den 6 januari 1955. Han är också såklart den bästa pappan. Jag är pappas tjej. Har alltid varit... Första tösen efter 3 äldre bröder - klart man blir lite speciell :)
Vi har en fin kontakt och ofta när det hänt saker har min pappa för det mesta varit där. Pappa och jag är nog också rätt lika varandra. Ibland till utseendet men många gånger till sättet. Glada och sociala. Pappa är en rolig prick. Drar ofta roliga historier och är bara allmänt positiv.
Öppen, trevlig och nära till skratt :)
Pappa är den man ringer när man behöver hjälp med materiella ting. Om bilen strulat, om man kört i diket etc. Han är nog inte den jag först ringer om känslomässiga ting...än om jag vet att han skulle vilja. Klart att jag alltid kommer att älska min papps...

Mina föräldrar är rätt olika och kanske därför de inte lever ihop. Eller nä, jag vet ju varför...
Men, de är mina päron och självklart älskar man den över allt annat och tycker de är världsbäst :) BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar