måndag 10 maj 2010

Måndagsupptäckt

Helgen gick aom vanligt i rasande fart, så gör även snön som nu helt är borta från vår gård. Det känns i både kropp och själ att vi går mot det bästa på året - sommaren.
Har precis kommit in från ett krattningspass. Det luktar så gott när man krattar, dofterna verkligen luckras upp ur jord och mark och det är ju en riktigt härlig känsla. Tur att jag hann in innan regnet började falla...

Helgen då?
Ja, fredagsmorgon började med att Emil kräktes upp all välling och sket som en häst.
Tänkte inte mer på det utan fortsatte dagen mot svärmor som fick agera barnvakt medan jag drog till nya innestället för mig, tandläkaren. Gick galant, men 700 kronor fattigare...
Kom hem och trodde svärmor och min son skulle vara ute å promenera, men icke. Han hade skitit ner hela sig inklusive alla kläder, så de fick stanna inne eftersom mamman inte packat ner några extrakläder.
Återigen, tänkte inte mer på det...
Gick över till andra grannen och surrade och mös och gick sedan hem lagom till middagsbestyr, Johnny kom hem och berättade att han bjudit över några bekanta vilket glädje mig oerhört då vi försökt pricka in en träff länge och väl. Några tuggor in på Emils middag, som bestod av lasagne, kräks ungen IGEN. Allt, och verkligen allt kom upp och vi anade det man fasar - Magsjuka. Vojne vojne.
Han sket och sket men var pigg och alert, annars hade vi väl fått ta och åka in på lasarettet.
Hur som helst, lördagen kom, Johnny åkte till ett par kompisar på fredagskväll därför hade vi lördagsmorgonmys helt själva, jag och min prins Emil. Det var riktigt mysigt och så där som det ska vara tills nästa kaskad av spya kommer upp. Suck.
Bajset var fortfarande samma konsistens.
Lördagen gick och han kräktes inte mer, men vi gav honom bara vätskeersättning och ytterst lite majsvälling.
I går hade mamman i huset den mest fullspäckade dagen i sitt liv.
Skjutsade svärmor till flyget och därefter in till Thomas å Maria för en kopp kaffe och en macka samt en liiiiten bit tårta. Nä, skoja bara, den var stor den biten, men så är det dock min favorittårta.
I alla fulla fall åkte jag hem, färgade hår på Anna och sen iväg på husvisning med henne här inne i byn, sen hem, mysa med Emil, torka kräks (igen), natta och iväg på styrelsemöte för fritidsföreningen inför kosläppet på lördag.
Vill någon se glada kossor släppas ut på grönbete är ni välkomna till Västra Spöland på lördag kl.12 :-)
Var väl hemma där vid halv tio och intog sen middag och sen stup i säng...

Idag har han fortsatt haft vattenbajs och Johnny har varit ledig. Åkte till Vännäs och hälsade på Bojan och sen vidare till Js faster för middag... Hem och ska natta kiddot och gör då dagens upptäckt: Tanden.
Jag blev så rörd när jag kände lilla piggen som håller på att bana väg. Tänk, Emils första tand är här. Det kan nog förklara helgens kräk- och bajskalas. Det måste ju göra ont, men han har varit vid gott mod och pigg och alert, som vanligt!

I morgon vankas träff hos svägerskan och det ska bli helmysigt. Hoppas vädergudarna står på vår sida bara. Ikväll ska jag be...














-09kusinerna

2 kommentarer:

  1. Hej hallå hur är läget? Jätte fin bild på er på headern! Såg du va hos Anna en dag och ni va ut och gick förbi min lägenhet! Hörrö du som är frissör, har du lust att tjäna en slant och klippa mej lite någon dag ;) Annars får ja väl höra med någon annan om du inte har tid eller lust? Kram

    SvaraRadera
  2. Ja vi verkar ha det likadant! Kramis

    SvaraRadera