tisdag 18 maj 2010

Ute ute ute

Vilken sommarvärme alltså. Man märker på bloggar och dyl att folk inte sitter vid datorn, inte jag heller tydligen då det var över en vecka sen jag skrev...

Det blir så jobbigt att uppdatera så sällan, då man måste ta allt i stora drag bara, men jag ska skärpa mig lite.
Nu när vi flyttat TV´n ut till altanen så har jag ju mer tid till bloggen. Jodå, ni hörde rätt, nu har vi ingen TV inne i huset. Rätt skönt faktiskt, då man får rätt mycket gjort.

Imorse vaknade min lilla groda 05.30 - mamman var minst sagt död men bara att pallra sig upp och brygga en stor kanna kaffe och sen var dagen i gång.
Senare åkte vi på Stora & Små på kyrkan, där Emil visade sina krypkunskaper. Herreminje vad han far fram nu alltså. Han kryper inte på knäna utan ålar/drar sig fram - jag blir så stolt när jag ser hur duktig han är. Jag älskar denna varelse mer än allt på denna jord. Vad vore livet utan vår fina Emil?
Två tänder är på G, trodde först att det bara var en, men så såg jag den andra i helgen. Två små gryn tittar snart fram med andra ord!

Åter till ämnet, vi åkte sedan hem för att käka, försöka söva kiddot (som inte gick vidare bra) och efter en liten prommis somnade sötaste, för att vakna 50 min senare. Då lade vi oss tillsammans och sov till halv 5, från halv tre... Bråttom blev det då vi skulle infinna oss hos min älskade Maria kl. 17... Grattis återigen min fina, bästa, underbara vän. Emil var på strålande humör hela kvällen och somnade i bilen hem för att sedan fortsätta sova i sin egen säng iförd fruktbodyn, sover fortfarande och hoppas på en bra natt!


I morgon ska vi på dejt med "mammagänget" och alla kottar - ska bli kul!

Livet är underbart...

1 kommentar:

  1. Tjaba bryden! Jaså fasen det va ju synd, ska nämligen på nordic rock den 29e så ja hade behövt tioppa lite innan dess, och det blir väl lite tight om ni ska iväg nästa vecka, kung väder ute nu ;) kram

    SvaraRadera