tisdag 25 maj 2010

Göteborg

Så var vi nere i Göteborg.
Flyget gick i går (måndag) vid 15-tiden och Emil skötte sig utmärkt på planet. Lekte och stojade och höll låda tills 10 min innan landning, då han somnade sittande i mitt knä. Något som aldrig händer annars... Han är ju bara för underbar min lilla prins.
Efter hämtning av bagage och bussresa till stan så mötte vi upp Åsa och lilla Philippa. Trodde Emil skulle somna då vi gick hem men icke sa Nicke... min lilla vakenfis ville inte sova i storstadsbullret :-)
Dagen har bestått av morgonkaos, då en liten tösabit på 1,5 år kom hit för mamma skulle föda barn... Ojoj, två bebbar och en pillrig stortjej.
Sen slumrade vi lite med våra älskade sötnötar och efter det en sväng ner på Backaplan och strosade, käkade lunch och handlade middag.
Det är ju ingen vidare skillnad på dagarna med Emil, men skönt att komma hemifrån ett par dagar. Avundas dock inte de mammor som lever ensamstående med sina barn, ni gör det för himla bra alltså. Det är konstaterat sedan länge.
Man ska verkligen njuta av att ha en karl som kommer hem efter jobbet och "avlastar" för hjärnan blir verkligen slut av att ta hand om bebis hela dagarna.
Nu när Emil kryper omkring för fulla muggar och gärna vill resa sig mot allt har jag insett att fridens tid är förbi. Smekmånaden är över. Allt går så fort och man får nypa sig i armen då och då för att påminna sig själv om att ta tillvara på varje sekund...

Jag älskar min Emil. Nu och för alltid.
Jag älskar även min Johnny, så klart - för alltid...

2 kommentarer:

  1. Ha det sååå underbart i fina Götet :-)
    Hann ju inte önska dig trevlig resa innan ni drog iväg...
    Så han har börjat ställa sig mot saker :-) Tildis oxå...full rulle

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte det var härligt att vara ensam med Elias i början, då jag inte visste något annat kändes det som perfekt.. men nu känner jag precis som dig, skulle aldrig klara av att vara ensamstående, det är SÅÅ skönt när David kommer hem och tar över!

    SvaraRadera