måndag 18 oktober 2010

Sengång

Man är inte den snabbaste fisken i vattnet. Längesen jag uppdaterade nu...

Har inte gjort mycket idag, tänkte åka å bada i Bjurholm men som den normala kvinna jag är fick vi avstå. Trist för Emil, men ja, that's life. Istället mös vi i pyjamas fram till efter lunch då jag fick Emil att sitta still framför I Drömmarnas Trädgård i ca 10 min för att hinna fixa mig själv innan vi drog på affären samt biblioteket. Lånade böcker till syrran och några barnböcker till Emil.
Sen hem, käka mellis, slänga stek i ugnen och vips ut i vagnen med gossen för tupplur. Eller nja, han sover ännu. Hunnit förbereda potatisgratäng, ringa och skjuta på nån räkning som jag inte har råd att betala förrän i slutet av månaden för att jag enbart fick 3000 riksdaler förra månaden. Försäkringskassan är för härliga :) Pengar får en ibland att spy och må illa... Tur allt går att lösa.

Man blir inte rik av att vara mamma, ekonomiskt. Man blir istället rik på glädje och kärlek. Det är väl viktigt om något än om pengar är ett onödigt ont...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar