söndag 10 oktober 2010

Sorg

Ibland får man sorg i hjärtat.
Tex när jag tänker på döden eller människor som kämpar mot den.
I går såg vi PS. I love you. Otroligt fin film som får mig att skrämmas av tanken att förlora min älskade och bästa vän. Hur går man vidare? Det är min största skräck, näst efter att Emil ska råka ut för något så klart! Det skulle bli min död...
Läste sedan en blogg om Anna Jansson som fick bröstcancer när hennes dotter var ett halvår, ett år senare har den spridit sig till hjärnan och kort därpå avlider hon. Skräcken att ens barn ska bli moderlöst. Det är min största... Absolut största skräck.

Man får ta till vara på livet medan man lever det. Vi har bara ett.

Blev ju ett riktigt uppmuntrande inlägg.
Till något roligare: bara 2 månader tills vi åker till Spanien. Ikväll ska vi bli bjudna på blodbröd och jag känner mig piggare... Livet är glatt, jag älskar Johnny och Emil mer än livet självt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar