torsdag 2 september 2010

Allt

Har idag varit på jakt efter overall till lillis. En Didriksson blir det men storleken fanns inte på Barnens Hus, måste beställa från nätet.

I morgon kommer svägerskan/orna + barn på besök så jag har passat på att städa lite ikväll efter Emil somnat. Känns så skönt när diskbänken är helt ren när man stiger upp och det enda jag behöver göra är att dammsuga.
Tog ett glas vin under tiden och lyssnade på Dire Straits... Brothers of Arms fick mig att bli ödmjuk då den låten spelades på min kusins begravning för 3 år sedan - otursdagen 11 september omkom han i en helikopterolycka och man blir så varse om livet. Jag är glad för allt jag har omkring mig...

Min akilleshäl är snart ett minne blott. Tvättberget. Tills nästa gång vill säga... Men nu är det så mycket sängkläder och skit så det tar tiiiid.

Det här med nattningen av prinsen gör mig rastlös. Han somnar icke i sin säng längre... Eller längre, har väl nästan aldrig gjort. Nuförtiden tar det ibland 1 timme för han att somna fastän han är trött, så trött. Ikväll fick jag nog efter 40 min och så fick han gå till sin säng. Mammahjärtat brister när han gråter så förtvivlat och inte vill sova i sin bädd... Men idag gav han sig och somnade själv. Tystnade efter ca 5 min och sen efter en 10 min sov han. K-o-r-s i taket säger jag... Får se hur det blir i morgon. Nån som har nåt tips att dela med sig av? Fem-minuters metoden är provad, men jag ger upp så lätt när jag ser hur ledsen han är. Kanske bara att härda ut...?

Nu ska jag dricka te. Chai-te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar