söndag 19 september 2010

Val 2010

Nu gäller det!
Idag ska vi rösta, inte bara en rättighet utan även en skyldighet anser jag! Har man rösträtt ska man rösta...

Jag röstar blått, dels för ideologin men även för att jag tycker de gjort mycket bra för Sverige. Hur hade det sett ut om de rödgröna drev oss genom den ekonomiska krisen? Jag anser att arbete ska löna sig, inte bidragstagande eller a-kassa. Folk som kan arbeta ska göra det och de ska ha mer kvar i plånboken när lönen kommer. Det är inte så ologiskt!

Så snart som lilla masken vaknar åker vi.

I övrigt har det varit en lugn helg, förutom i fredags då vi sjöng Singstar och vi råkade få i oss nåt glas för mycket, jag och min kära granne!

2 kommentarer:

  1. Absolut! Det har ja inte sagt ett skit om att alla inte får rösta som de vill, MEN jag personligen tycker att det är Egoism det handlar om, och visst är arbeten något av det viktigaste man har, men ja har inte sett ett skit hända på 4år när alliansen tagit över. Jag tycker PERSONLIGEN att Barn,skola,dagis,sjuka är det viktigaste vi har... Ja jag längtar till huset ska blir så kul!

    SvaraRadera
  2. Vi får huset till helgen förhoppingsvis, det är en enplans med källare som är inredd så det blev 206kvadrat att busa runt på :)

    SvaraRadera