tisdag 21 september 2010

Kyrkan

Varit iväg på "stora & små" på kyrkan idag. Skönt med en aktivitet under förmiddagen då den annars blir lång här hemma...
Emil har sovit som en riktig, ja, jag vet inte vad, inatt. Vaknade vid 02 och då fick han komma till oss. Vanligtvis somnar han om så gott men inatt var det buller, grin, spotta ut tutte, grin, grin, grin. Fram till kl 06 höll vi på, sen fick han välling och somnade om till 08. Emil är en riktig rutinkille. Får han inte sin nattsömn blir hela dagen rubbad. Jag har ingen aning om när han är trött eller hungrig. Nej, har fortfarande inte lärt mig hans "läten"... Men, vi skippade fm-sovet och drog på kyrkan och nu sover han så sött ute i vagnen.
Man blir aldrig klok på dessa små liv, men en sak som är säker är att rutiner är grejen. Det trodde jag aldrig... Jag som person är inte alls rutin, men har fått ställa om. Som med så mycket annars så klart... Helt klart värt, men även jobbigt ibland...

Nog om det!
Måste skicka in blanketten om att överföra dagar från J till mig. 9 dagar kvar på mina dagar... Undrar hur många räkningar man kan betala för de nio dagarna? Inga säkerligen. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar