tisdag 26 januari 2010

Ekonomisk

Rätt skön dag.
Emil sov bra i natt... vaknade 03 och 06 för att snaska tutte. Sov sedan till 08 och var gladskit en stund tills han tog en lur igen. Därefter myste vi här hemma, farfar (Emils) kom förbi och drack kaffe och lekte med pajken och sen drog vi till Vännäs, jag och min lillis.
Skaffade ett sparkonto till Emil varpå han fick en Orange spargris... så söt!
På min tid hade vi Sparelefanter - jag hade två stycken gula. En stor och en liten :-)

Vi passade även på att handla. Vilken chock jag fick när jag skulle betala, 517 riksdaler och då fick jag tre påsar och säkert 5-6 middagar. Kung! Köttfärs för 50 kr / kg och massa annat prisvärt. Mycket nöjd var jag... Tänker mer på vad jag handlar nu, när man inte är så fet i plånkan längre... Och - det går ju riktigt bra!


I går var en stor dag. Emil fick sin första smakis. Gröt.
Det gillade han skarpt - mangopuré däremot - ratades! I morse provade jag Potatis och Palsternacka - gick hem det med... Så kul att se hur han smackade och smakade och åååt!
 Bilder kommer senare!

Dom säger att det är oväder på g?
Jag som tänkte mig till Övik på torsdag!... vi får väl se vädret! Hoppas inte på snö - det får räcka nu.

1 kommentar:

  1. Jag räknar vecka till vecka och börjar man den 6e okt och bläddrar framåt så är det den 16e veckan idag. Vi börjar med smakisar om typ 2 veckor tror jag...

    SvaraRadera