torsdag 14 januari 2010

One life

Jag ska inte skriva något om sömn idag. Jag är rätt less på att prata om sömn. Det är alldeles för lite sömn. Punkt.

Emil somnade (haha) och nu får mamma dricka kaffe i lugnan ro.
Det är fortfarande så kallt, så jag drar inte ut Emil idag heller... -18 grader. Stackarn skulle säkert inte frysa, men ändå... Det här med ansiktet, det kan man ju inte täcka för. Någon som har något tips när det är så här kallt? Hur gör man? Är det bara att stanna inne eller?

Bredvid mig ligger GoBokens faktura. 198 riksdaler... för vad liksom?
Två böcker.
Jag ska påminna mig själv om att säga upp detta idag. Har verkligen inte råd med sådana utgifter...

Satt och kollade på gamla foton i går. Från livet innan Emil. Känns som att man hunnit med bra mycket ändå. Nu känns det som om Emil alltid funnits i våra liv - vad gjorde vi innan? Jag brukar tänka på vilken trevlig framtid vi kommer få. Vilka framsteg vår lilla plutt kommer göra var dag. Jag vill stoppa tiden, samtidigt som man vill att det ska hända saker och att de utvecklas som normalt. Man kan ju inte stoppa tillbaka dom liksom - men tanken är lockande. Bebis i magen är mysigt, men Emil är mysigare! :-)















Emil i spegeln ;-)



















Min snygga kille!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar