onsdag 27 januari 2010

Innedag

Tanken för denna dagen var en utflykt till Vännäs, besöka Anna och Alfons och sedan gå på Öppna Förskolan och Babyöppet, som är varje onsdag mellan 13-15. Men - när jag vid 9-tiden klev upp insåg jag att dagen var menad att spenderas inomhus och inte röra sig många meter från huset!
Som den Nasse jag är meddelade jag Anna att jag inte vågade ut med Emil på vägarna så hon bestämde sig för att komma hit istället - våghalsen... Ett bra beslut av henne, då vi fick mysa hela dagen här.
Åt god lunch och smarrigt fika och så fick vi kvalitetstid med varandras små underverk. Det måste ju vara de två underbaraste i hela världen :-)

Nu har de nyss åkt och Johnny är på väg hem, hoppas han kommer hem oskadd.

Emil mår prima, så även jag. Måste bita mig lite i armen varje morgon för att verkligen förvissa mig om att jag inte lever en dröm eller så. Livet är bra fantastiskt, jag har en underbar sambo, ett otroligt hus och världens och universums mest mysiga lilla varelse, som bara är min, min, min!

Förhoppningsvis drar ovädret förbi, så våra planer kan gå i lås. Tanken är att spendera helgen i Övik och vi tänkte då åka redan i morgonkväll. Men med sånt här väder vet jag inte... Då blir vi nog hemma.
Riskerar inte att olyckas efter vägarna i sån här snöstorm!

Jag var modigare förr. Då stoppade ingenting mig. Men nu... Harigare människa får man leta efter. Eller så är jag bara rädd om det värdefulla jag har!















Emil efter hans första portion (smakis) gröt!


















Slocknade på skötbordet! Gullungen...


















En hand - 16 veckor gammal! Lovely!


















Emil och världens bästa Alfons!


















"Ameh, kolla den här Affe... Den är alltså liiiiiila. Hängeru me:-)"


















"Jag ska bara rulla över dig lite... Ingen fara" 


















Fina Alfons och hans bästa mamma Anna-Lotta! :-)

1 kommentar: