måndag 1 februari 2010

Jag är så lyyyyckli....

Emil power-nappar och jag sitter här och degar. Vad gör man en dag som denna då tempen visar -27.
Suck. Vad är det här för vinter? Endera snöstorm och blia eller solsken och isande kallt... Tur vi går mot sommartider - det är ju underbart!

I torsdags drog vi ner till min mamma i Övik. Skönt att få bli lite bortskämd, både med mat, barnpassning och kärlek ;-) Mamma är alltid mamma, oavsett hur gammal man blir!
Emil däremot är en riktig hemmakille - precis som far sin. Han har gormat rätt mycket hela helgen, och knappt velat äta ordentligt eller sova riktigt bra - men så fort vi kommer hem är ordningen återställd. Det är ju himla skönt.... Han sov jättebra denna natten och vaknade vid 8 imorse glad som en liten lärka. Min söta kille!

Igår firade vi Johnnys farmor som fyllde 92 år. Och, det är krut i gumman... Indiskt till middag och jättegod fruktsallad till efterrätt. Vem behöver tårta?

Nu sitter jag här och väntar på samtal från kära Anna. Vi tänkte åka å bada med kottarna idag, får se hur det blir...

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar