torsdag 22 april 2010

Idag

Vad ska man hitta på idag månne?

Måste ringa pappa om klippning, ska han komma hit på lunch eller middag?
Borde köra några tvättar...
Borde gå på promenad i det fiiina vädret...
Borde åka på pappers/glasinsamlingen...
Borde rensa ur gamla huset och åka på soptippen...

Många "borde" och eftersom jag var latare än masken i går så borde jag ta tag i alla dessa "borden" idag istället.

Tandläkaren gick bra. Lagningen var inga problem, men tandstenen. Jag minns inte att det någonsin har gjort så ont att ta bort tandsten. Och som det blödde... Å andra sidan, om man går dit oftare än vart 6e år, så gör det nog inte så ont.

När jag tittar ut genom fönstret där jag sitter, så ser jag vår. Rakt framför mig ser jag en stor tall, under denna ligger inte en flinga med snö. Till vänster om denna tall kan man skymta en åker några meter bort... OM man tog bort sly och några björkar, så skulle man kunna se diverse vårtecken, dvs Svanar, Tranor och andra flyttfåglar. Nu är dom här, och, det innebär att våren också är här...

1 kommentar:

  1. jag tror man blir bara latare ju längre man går hemma..haha :) ja men för mig spelar det så absolut ingen roll var, vi kan vara här också, dock kanske lite trångt kanske..Annars kanske vi våldgästar monica och lova och spanar in deras hus..haha :)

    SvaraRadera