söndag 25 april 2010

Söndag

Helgerna går då minst sagt lika fort som veckorna, om inte ännu fortare. Man hinner ingenting... Sätter upp mål och har inställningen att göra så mycket som möjligt, men så hinner man och gör bara hälften, knappt det!

Fredagskvällen avnjöts hos svärmor, hon åkte förbi Gandhi på vägen hem från stan och köpte Indiskt. Inte riktigt min grej, då jag inte tål så stark mat, men, det gick ner. Till det nåt glas vin och det är bara att konstatera att man inte tål mycket med småbarn i huset. Även om Emil sover jättebra på nätterna så vaknar han som en klocka vid 5-halv 6 och vill ha mat. Ibland somnar han om, oftast inte... När då kvällen kommer är man minst sagt död och som alla vet så söver ett eller två glas vin rätt fint.
I går slängde vi ut saker som ska på tippen ur andra huset och döm om min förvåning när vi insåg att tippen inte ens har öppet på en lördag(?!) När har man tid för det annars...
Till middag hade vi tänkt ut lite grillat, men så lyste solen och altanen blev varm som på en sommardag, så mina sommarkänslor dök upp och vi ändrade menyn i all hast - till surströmming. Mina gudars Gudar så gott det var! Eftersom jag hade Emil i magen i somras så åt jag bara nån strömming på hela sommaren...
Emil somnade ovanligt sent (21.30) och efter det däckade både jag och Johnny i varsinn soffa... Jag kämpade länge men gav till slut upp kampen mot tröttheten! Vaknade kring 00-snåret och masade mig till sängen där jag sov som en prinsessa tills lilla gullungen vaknade vid 05 :-) Var inte på nåt solskenshumör och Johnny fick sig en törn... Sånt som händer!

Idag ska väl min kära sambo bygga vidare på sitt flygplan. Just nu gör det mig ingenting att han gömmer sig i garaget en hel dag, då jag insett vilka möjligheter detta kommer innebära när det är klart. Johnny kommer få landa på alla internationella flygplatser samt när flottörerna är på plats så kan han landa på vatten... Vi kan med andra ord åka PRECIS vart vi vill och NÄR vi vill. Hur häftigt är inte det?
"Hmmm, vad gör vi i helgen?"
"Äh, vi tar en tur till Oslo... Kjempegrejt" :-)

2 kommentarer:

  1. *haha* jaaa vilken jetset familj nu kommer att bli!! Har jag inte ens tänkt på :-)
    Surisar i April..nån gång ska va den första. Har själv inte hunnit bli sugen på dom ännu, men det kommer.
    Ha en skön söndag!!

    SvaraRadera