måndag 15 mars 2010

Helgen

Så var den över...
Helgen.
Nu kommer snart helgen som ger mig ont i magen.
Nästa helg ska nämligen jag och min kära sambo slå klackarna i taket och delta i byns sparkfest.
Det innebär ju, som man lätt kan räkna ut, att vi ska lämna bort älskade lilla Emil.
Han kommer förmodligen ha det hur bra som helst. Men jag är ju inte alls van att lämna bort, helst inte över natten. Tror säkerligen jag kommer sakna honom mer än han kommer sakna mig.

Helgen har dock varit bra. Underbart väder och riktigt härlig solenergi. Vi har ju vardagstumsfönster som vätter ut mot Vindelälven, där ligger också solen på hela dagarna, så inomhus är det varmt som i en sauna. Inte alls dumt, då det inte går lika mkt pellets. Iofs är det ju rätt nattkallt, men då har man ju täcke över storkroppen.

Igår åt vi middag nästgårds hos svärföräldrarna. Kom hem vid 17 efter att ha hyrt några filmer och köpt gotta.
Emil var hungrig som en örn och fick mat, somnade sedan och jag trodde att han skulle köra en kort power-nap. Somnade 17.30, vaknade igen vid 19 typ... och jag trodde då han skulle va vaken. Icke. Han somnade om min famn och sen lade honom i sängen igen. Vaknade 21.30 och åt, sedan 03 och sen gjorde vi morgon strax innan 6 i morse. Jisses vilket långsov. Han var trött min kille...

Idag funderar jag på babysim...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar