måndag 22 mars 2010

It starts with a V

Voddler. Fick en invite på mailen och det var trevligt. Däremot ska jag väl inte säga att utbudet var vidare modernt eller brett, men ändå. Lite filmer kan vi ju se... Trodde det skulle vara lika välarbetat som Spotify, men det kommer kanske.

Helgen har ju varit mer än bra.
I fredags hade vi svärisarna på besök/middag. Tacopaj bjöds det på. Enkelt och gott.
I lördags vankades det sparkfest och Emils preimär-sova-borta. Jag höll verkligen på att börja gråta när vi skulle lämna honom. Fick lov att bita mig i tungan för att inte storlipa där i hallen... Mammahjärtat alltså.
Vi gick sen hem och bastade och satt på altanen och njöt. Både av sol och öl och bara varandra.
Kl.17 kom gästerna. Två par, ett yngre och ett lite äldre. Vid kl. 18.15 bar det iväg till varmrätten där vi fick äta gris och god potatisgratäng tillsammans med Marie & Göran, mycket trevligt. Sen på desserten skulle vi över älven på "sämmersia". Även där två nya par. Sedan kl.22 började efterfesten på "bättersia" så det var bara att traska över isen igen... Party party och klackarna i taket. Jag höll mig på en jämn nivå kvällen igenom, sambon var väl lite mer dragen. Hem, stupade isäng vid 02 och vaknade 07.30... Tänkte på Emil direkt, men eftersom detta var första sovmorgonen på 5 mån tänkte jag passa på. Vaknade innan 10 igen och solen stekte genom fönstret. Lika bäst att traska upp, bakis å jäklig. Fixade till fasaden och hämtade hem gossen.
Han hade haft det utomordentligt trivsamt. Vad annars? Full fokus och 100% uppmärksamhet...
Hade sovit hela natten utan nattamål och vaknade 07 för lite mat, somnade sedan om till 09.30 igen. OTROLIGT. Han gjorde samma sak i natt, sov utan nattmål. Känns bra, för jag tror inte alls att han behöver dem nu.
Han är lite sjuk mitt lilltroll, lite hes och hostig. Stackars liten... så länge febern håller sig borta.

Ska göra ett ryck innan Tanids. Huvva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar