tisdag 23 mars 2010

Ny bil och sjuk kille

Nu så. Precis hemkommer från "gummijuckarn". Bytt däck på "pärlan". Vår "nya" bil... Ni kommer förstå alla "kaninöron" när ni ser vilken "ny" bil vi köpt.
Vintersulorna är på och har vi tur så kan vi byta till sommardäck snart igen. Med denna sol så kommer det gå jättesnabbt för snön att försvinna. Ingen är gladare än jag. Jag vill slippa bylta på Emil en massa kläder för att kunna gå utanför dörren, vill kunna gå ut själv i sommarskor utan att frysa tår och hälar av fötterna...
Snart så, inte så långt kvar!

Emil är sjuk idag också. Ingen feber än så länge utan bara hängig, hes och hostig. Vi har bvc-tid kl.13.20. Tanken är vaccinering, men det tror jag vi hoppar över idag. Idag blir det bara vägning och mätning av grabben samt läkarundersökning. Vill inte han ska få feber bara pga en spruta, som vi kan ta sen när han är frisk. Så blir det, mamma bestämmer.

Han är ändå så go´och gla´. Myser och skrattar och har det bra. Min toppenkille, vår toppenkille!

Nu ska jag slänga i mig lunch, fixa frilla och fejs innan Emil vaknar och det är dags att åka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar