torsdag 25 mars 2010

Snö...

ska man ens idas kommentera detta jäkla väder. Vad är det som händer? Jag hade förhoppningar på att det skulle blir VARMARE med denna växthuseffekt. Icke då, bara mera snö...

Emil fick ju så klart Feber av sprutorna. Vaknade natten till onsdag med 39,5 grader i kroppen. Denna lilla späda kropp. Han lät så ynklig också eftersom han inte hade någon röst, så han grät och jag grät... Alvedon och lite välling så var febern borta på morgonen. För att sedan dyka upp igen på eftermiddagen.
Idag har han "bara" hosta. Men vilken hosta sen... Stör honom i tid och otid och hostar så mycket att han spytt 2 ggr i dag. Fy.
Om man ändå kunde ta över det onda i sin egen kropp. Jag skulle kunna ta vilken sjukdom som helst, bara min lilla Emil skulle få vara frisk. Mammahjärtat alltså...

Idag hade vi en sån här härlig stund. Jag skrattar. Sen skrattar Emil av att jag skrattar och så skrattar jag mer för att han låter så himla söt när han skrattar och till slut sitter vi bara där och skrattar tillsammans. Det är väl lycka det, på hög nivå. Glädje ända in i hjärteroten. Åh, vad jag älskar denna underbara lilla varelse...




3 kommentarer:

  1. Åh ja visst är det de bästa stunderna i livet, när man bara sitter och skrattar med varandra och känner lycka!

    SvaraRadera
  2. Men GÖLL vilket fint kort! och texten...det är kärlek det ;-)

    SvaraRadera