tisdag 2 februari 2010

Brödbak och kvällspromenad

När det regnar mycket i England säger man "It´s raining cats and dogs..." Roligt uttryck, regnar katter å hundar...
Nämen, undrar vad det heter när det snöar så mkt som om det skulle regnat just "cats and dogs..."?
Det har det gjort idag - igen!....
Då bestämde vi oss för att baka bröd idag. Jag är så sjukt less på att vad köpebröd heter, så idag bakade jag rågkakor. Min mormor brukar alltid baka såna, och dom är ju så himla goda. Med smör och en lite ostskiva... Har ätit dem till middag och även nu till kvällsfika!

Efter middag och klippning tog jag och Anna och Eva en promenad efter den oplogade vägen. Var är plogarn?
Vem plogar? Jaja, lite tungstyrt men det är väl bra för den otrimmade kroppen - att den får känna på lite.

Emil fick hem sin Bumbo-stol idag och han satt ju som gjutet i den ;-) Ja, den kanske är rätt onödig tycker vissa, men eftersom Emil är en nyfiken och vaken kille, så hatar han att ligga ned- då skriker han. Eller ja, klart han ligger ibland, men då ska han roas med något, typ babygym... Men - allt som oftast vill han vara med och då tänkte jag att Bumbo skulle hjälpa honom och oss med det. När han väl kan sitta själv så behöver vi ju inte denna längre, så då kommer vi väl sälja den, eller ha kvar den om det nu skulle bli en 2a. Annars är ju släkten rätt stor...

Funderar på Baby-öppet i morgon, men rätt drygt då jag inte har någon bil. Jag har inte riktig förlikat mig med att ta en promenad till Vännäs - det är väl cirkus 7-8 km enkelväg... Så mycket fett ska vi väl inte bränna!















Emil och Apan :-)
















Min coola kille

















Nya Bumbo-stolen! Söt va?

4 kommentarer: