måndag 22 februari 2010

Inne

Detta förbaskade oväder. Eller i alla fall väder. Inget vidare uteväder om man uttrycker sig så... Är sugen på sol och lite varmare dagar, så man kan gå ut och vistas ute en längre tid utan att frysa baken av sig.
Det lät som om mitt väder kommer nästa vecka och jag håller alla mina tummar och tår... 2 tummar och 10 tår :-)

Med det ville jag säga att dagen inte har erbjudit några speciella överraskningar eller händelser. Eller mjo, varje dag med Emil är ju en händelse i sig. Han utvecklas varje dag - det är ju faktiskt helt otroligt. Nu får jag helt plötsligt dåligt samvete för att jag inte spenderar varje vaken minut med honom - för han är ju alldeles underbar min gosse. Men det funkar ju inte så. Hur skulle det se ut här hemma om jag bara låg och pjöllrade på med Emil hela dagarna? Vem skulle tvätta kläderna? Vem skulle städa upp allt hundhår? Nä, verkligheten springer ikapp och det är skrämmande... Försöker verkligen ta till vara på så mycket av tiden som möjligt.

Idag åt han snabbt och mycket. Ja, tiden spelar ju ingen roll, så klart. Men en hel portion gröt slank ner i lillmagen och även lite fruktpuré fick plats. Hoppas han sover gott i natt - också! Ska faktiskt skryta och njuta av att jag fått bra nätter nu på sistone. I natt sov han från 20.30 till 02.30 - åt och sov sedan till 07.30. Alldeles, alldeles underbart faktiskt! Han är en prins, min Emil. En prins som dock inte alls varit någon groda...















Virvelvinden! :-D

1 kommentar:

  1. Härligt att du fått sömn! Inatt låg Siri o ville snutta/äta typ 6 eller 7 ggr fick jag det till men jag lyckades som tuuuur var somna om mellan gångerna! Hon har inte bajsat på ett dygn nu dock..men ger ändå gröt..lööös gröt!

    Kram kram

    SvaraRadera