måndag 15 februari 2010

Träningsvärk

Vad skönt att datorn är utan ström på en söndag. Att det dessutom är strålande solsken ute gör ju att man tar sig ut. Och det gjorde vi igår. Vi åkte skidor, jag och Emil. Dom har dragit upp ett spår här i Spöland, ca 5 km. Jättefint. Så vackert... Jag blev nästan rörd. Emil hängde bak på ryggen i sin bärstol och hade det gott - sov så sött. Man är ju inte den mest graciösa och sportiga, men jag tog mig runt och lovade mig själv att åka ut fler gånger innan vintern är slut.

Alla Hjärtans Dag glömdes bort i detta hus... Eller nä, Johnny gav mig en kram när han kom på det. Vilken kärlek... Vi behöver dock ingen speciell dag för det här med kärlek. Det vet vi ju ändå - att vi älskar varandra alltså. Jag älskar Johnny. Tills jag dör!
Vi åt en otroligt romantisk lunch/middag kl. 16 bestående av soppa och mackor. Sen degade jag och Emil i soffan och när vi blev ensamma (Jag o J) så somnade vi. Jag vaknade vid 00 av att Emil grät i sovrummet... Oj.

Idag har vi varit in till storstan. Till vår bästa Maria. Trevligt som vanligt och alltid för kort tid att ses på.

Ikväll ska älsklingen få gröt och lite päronpuré. Ja, Emil alltså. Johnny kanske får sig en puss istället...

2 kommentarer:

  1. Åh så skönt det lät med en skidtur!

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Går det bra att ge honom mat? Hehe lugn nu, hon ställer sig inte upp själv, lite farlig dock ska dra sig upp så ja brukar hjälpa henne att ställa sig, men livsfarlig som kastar sig bakåt, så hon har inge begrepp!

    SvaraRadera