lördag 20 februari 2010

Helg

Veckorna går i rasande fart och jag tycks inte göra eller hinna med någonting. Emil växer och vi myser på dagarna, precis så som det ska vara när man är barnarbetande. Mammaledig är ett förvrängt ord. Vadå ledig liksom?
Trodde vi skulle få en mysig lördag tillsammans, jag och min bättre hälft, men så åker han in till stan för att ordna med bilen. Trist, sa jag. Behövligt, säger bilen. Vad ska då jag och min gullunge hitta på?

Han sov otroligt bra i natt. Somnade (efter S K R I K) vid 20-tiden. Vaknade vid 00.30 - åt och sov till 05.45 - tog honom till min säng och var det inte för att jag redan varit uppe och fixat käk (trodde inte han skulle somna om efter tutte i mun) så skulle han säkert sovit ännu längre. Jag är fascinerad... Men, bara för att jag nu sagt detta så kommer han säkert ändra ritual i natt. Vi får se, sa den blinde till den döve.

Min syster förgyllde en dag här i veckan med sitt sällskap. Mysigt värre och hon är som vanligt underbar.


Dags att göra lördag nu kanske...

1 kommentar:

  1. Du borde lämna in ett förslag att döpa om det från föräldraledighet till barnaarbetande.. eller föräldraarbetande för annars kanske folk tror att man sysslar med något olagligt =P =)

    SvaraRadera